EKTAKTO: Αυτό είναι το τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς TF-X – Aποκαλύψεις από τον Τούρκο Υπουργό Άμυνας που σοκάρουν

Του Βασίλη Καπούλα
ΣΟΚ: Αν η Αθήνα έχει σοκαριστεί με την είδηση της αγοράς των 100 F-35 από την Άγκυρα τη στιγμή που η ίδια δεν παράγει ούτε βίδες, τότε οι ειδήσεις που έρχονται στην δημοσιότητα από την Τουρκική αμυντική βιομηχανία προκαλούν τον απόλυτο αιφνιδιασμό. Αν κάτι δεν γίνει άμεσα, τότε έρχονται τεκτονικές αλλαγές σε λίγα χρόνια. Πριν λίγο η Άγκυρα αποκάλυψε τα τρισδιάστατα σχέδια του τουρκικού μαχητικού 5ης γενιάς TF-X!

Η αποκάλυψη έγινε από την TUSAS-TAI και η σχεδίαση έχει αρκετές ομοιότητες με το F-22.
Το TF-X έχει δυο κινητήρες, αισθητήρα IRST και σχεδίασή stealth. Τα όπλα μεταφέρονται εσωτερικά.
Την ίδια στιγμή η τουρκική αμυντική βιομηχανία καλπάζει.

Παρουσιάστηκε το Hürkuş-C, η οπλισμένη έκδοση του εκπαιδευτικού TAI Hürkuş το οποίο θα φέρει ρουκέτες και κατευθυνόμενους πυραύλους.

Το πρώτο πρωτότυπο του τουρκικού ελικοπτέρου T-625 είναι σχεδόν έτοιμο. Θα χρησιμοποιείται για στρατιωτικές και πολιτικές πτήσεις.
Η TAI παρέδωσε νωρίτερα σήμερα το 19ο επιθετικό ελικόπτερο T129 ATAK στην τουρκική αεροπορία στρατού.

Ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας επισκέφτηκε τις αμυντικές εγκαταστάσεις και τα νέα υποβρύχια κλάσης «Piri Reis» που ναυπηγούνται και θα παραδοθούν το 2020.
Το ΤΟΜΑ KAPLAN-20 NG βάρους 20 τόνων είναι το νέο τεθωρακισμένο και εξολοκλήρου σχεδιασμένο όχημα από τη τουρκική FNSS που προσδοκά να αποτελέσει το νέο ΤΟΜΑ του τουρκικού στρατού.

Η εταιρεία έχοντας αρκετή εμπειρία από την κατασκευή του ΤΟΜΑ AIFV πλέον έχει παρουσιάσει ένα νέο τύπο βαρύτερο με ισχυρότερο οπλισμό και νέας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα. Μάλιστα γύρω από το όχημα μπορεί να αναπτυχθεί μια ολόκληρη γενιά ειδικοποιημένων οχημάτων όπως ολμοφόρα, μεταφοράς αντιαρματικών και άλλα.

Το όχημα που φέρει νέας γενιάς συνθετική θωράκιση, έχει μειωμένο ίχνος, σύστημα άμυνας NBC, αντιθραυσματική θωράκιση, αντιναρκική θωράκιση με διάχυση της εκτόνωσης εκτός διαμερίσματος μεταφοράς της ομάδας μάχης, ενώ οι δεξαμενές καυσίμου είναι αυτοσφραγιζόμενες και τοποθετημένες στο πίσω μέρος του οχήματος.

Αυξημένη κινητικότητα της τάξης των 25hp/t, μέγιστη ταχύτητα 70χλμ/ω, εμβέλεια 650 χλμ και δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 8 άνδρες εκτός του τριμελούς πληρώματος.

Ο οπλισμός τους είναι επί μη επανδρωμένου πύργου που φέρει πυροβόλο των 30mm και συζυγές των 7,62mm. Το συνολικό μήκος του οχήματος φτάνει τα 6,5μ, το πλάτος τα 3,15μ και το ύψος στα 2μ. το ΣΕΠ εγχώριας σχεδίασης έχει θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας, τηλέμετρο λέιζερ, σύστημα αυτόματης παρακολούθησης στόχου, ενώ φέρει σύστημα διαχείρισης μάχης , και ενσωματωμένο σύστημα IFF σε συνδυασμό με σύστημα ναυτιλίας GPS.

Όπως έγινε γνωστό, σχεδόν κάθε όχημα μάχης του τουρκικού στρατού που έχει εμπλακεί στην Συρία έχει τοποθετημένο πλέον για την άμυνά του το σταθεροποιημένο σταθμό οπλισμού SARP της ASELSAN που φέρει πολυβόλο των 12,7mm. έτσι με την χρήση του χειρισμού από το εσωτερικό του οχήματος τα οχήματα θα μπορούν να βάλουν χωρίς να εκθέτουν τους χειριστές τους σε βολές ελαφρού οπλισμού.

Επιπλέον η πλατφόρμα φέρει και εξελιγμένα σκοπευτικά συστήματα όπως θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και τηλέμετρο λέιζερ για αυξημένη επίγνωση της κατάστασης ενώ μέσω του συστήματος επικοινωνιών μπορεί να μεταδώσει τα δεδομένα και σε άλλες μονάδες διοίκησης.

Μάλιστα την εμφάνιση του έκανε και η επί ιστού τοποθετημένη πλατφόρμα οπλισμού που φέρεται επί οχήματος Land Rover 130 που στο πίσω μέρος του φέρει αναπτυσσόμενο ιστό ύψους 8μ που στην κορυφή του μπορεί να τοποθετηθεί είτε καλάθι για στρατιώτη/παρατηρητή ή όπως σε άλλη περίπτωση ο τηλεχειριζόμενος πύργος SARP. Στο δε πρόσθιο μέρος του το όχημα φέρει λεπίδα γεωπροώθησης σταθεροποίησης.

Τέλος, 30 μη-επανδρωμένα αεροχήματα παρήγγειλε ο τουρκικό στρατός από την AeroVironment τύπου RQ-20 Puma που έχουν δυνατότητα εκτόξευσης από το χέρι για τακτική χρήση επί του πεδίο της μάχης σε μονάδες επιπέδου τάγματος.

Το σύστημα βρίσκεται σε υπηρεσία με τον αμερικανικό στρατό από το 2008 και είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να πετά σε αντίξοες συνθήκες μεταξύ -29 +49ο C.

Αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι και τα 45χλμ/ω έχουν εμβέλεια 15χλμ, κινούνται με μπαταρία και η αυτονομία τους είναι στις 2 ώρες. Το μέγιστο βάρος των αεροσκαφών είναι στα 5,9κιλά και επιτυγχάνουν μέγιστο ύψος πτήσης μέχρι και τα 10.000ft.

Σε πλήρη λειτουργία έχει τεθεί στο πεδίο των επιχειρήσεων στη Συρία το ατρακτίδιο ναυτιλίας/σκόπευσης ASELPOD της τουρκικής ASELSAN.

Το ατρακτίδιο είναι βάρους 240 κιλών έχει διάμετρο 430mm και μήκος 2350mm, ενώ η ενέργεια λειτουργία είναι 115VAC και 28 VDC. Έχιε δύο εξόδους βίντεο στο πιλοτήριο για ταυτόχρονη προβολή σε MFD και HUD, σύστημα διασύνδεσης MIL-STD-1553B, καταδείκτης και αποστασιόμετρο λέιζερ, έχει ανίχνευση σε αζιμούθιο 360ο και σε ανύψωση +45ο -150ο , FoV για οπτικό φάσμα στα 0,8o – 4o και στο IR 0.8° – 4.0° – 28° με ανάλυση οπτικού φάσματος στα 768Χ576 και στο υπέρυθρο 640Χ512. ο αισθητήρας θερμικής κάμερας είναι τρίτης γενιάς και ανάπτυξης της ίδιας της εταιρείας.

Οι δοκιμές είχαν πραγματοποιηθεί με F-4 αλλά πλέον κάθε τουρκικό αεροσκάφος όπως τα F-16 αλλά και τα ΑΦΝΣ CN-235 μπορούν να το μεταφέρει με ένα σύνολο 40 ατρακτιδίων να βρίσκεται σε παραγγελία.

Πριν λίγες ημέρες, είχε δοθεί βίντεο στη δημοσιότητα με το τουρκικό σύστημα αεράμυνας μέσου ύψους Hisar-O των Roketsan και Aselsan να έχει ολοκληρώσει με επιτυχία την πρώτη σειρά δοκιμών με απόλυτη επιτυχία στην περιοχή του Aksaray.

Την εκτόξευση του πυραύλου παρακολούθησε ο ΥΠΑΜ Fikri Işık και ο γραμματέας της Υπογραμματείας Αμυντικής Βιομηχανίας Ismail Demir καθώς και Tούρκοι τεχνικοί υπεύθυνοι του προγράμματος μέσω του συστήματος διοίκησης και ελέγχου του συστήματος.

Το σύστημα Hisar-O αναπτύσσεται για τον τουρκικό στρατό και θα καλύπτει την άμυνα θέσεων όπως κέντρα διοίκησης εγκαταστάσεις και στρατεύματα σε αποστάσεις μέχρι και τα 25 χλμ με τον πύραυλο δύο σταδίων κατασκευής της Roketsan να συνεργάζεται με ηλεκτρονικά συστήματα έρευνας και πρόσκτησης στόχων της Aselsan με την λειτουργία να αφορά την εκτόξευση με την βοήθεια του πρώτου κινητήρα για έξοδο από το κάνιστρο, την πραγματοποίηση πτήσης πλεύσης προς τον στόχο και κατόπιν ενεργοποίηση του δευτέρου κινητήρα για την επίτευξη του πλήγματος στην τερματική του καθοδήγηση.

pentapostagma.gr

Loading...